vrijdag 6 juli 2012

Spreuken 31 - Week 8

Deze week wil ik het hebben over kleding.

Nu denk je misschien: 

"Vorige week had je het daar ook al over."
Maar deze week gaat het niet over de kleding 
aan je lijf, maar over je 'geestelijke kleding'.

Spreuken 31 vers 25 beschrijft dat de Spreuken 31 vrouw zich kleedt met kracht en waardigheid. 

Zonder dat ik het wist, was God al aan het werk om mij hier ook in te kleden. 


Als sinds jonge leeftijd, had ik een negatief zelfbeeld. 

Zowel op de basisschool als op de middelbare school werd ik veel gepest 
en ook thuis werd er niet echt positief bijgedragen aan mijn zelfbeeld.
Het liefst ging ik ongezien het leven door, want dan kon niemand mij kwetsen. Ik dacht niet dat ooit iemand van mij kon houden zoals ik was en deed mijn best om me aan te passen aan mijn omgeving. Dat ik daarmee mezelf verloochende deed er niet toe, want dan hoorde ik er tenminste bij. 

De tijd dat ik ging studeren was voor mij spannende, maar ook leuke ervaring. Ik kwam in een nieuwe omgeving terecht, waar niemand mij kende. 

Daar kreeg ik de kans om een nieuwe start te maken. 
Via via kwam ik in een kerk terecht met een hele fijne jeugdgroep. 
Langzaam maar zeker kwam ik los en leerde dat ik daar mezelf kon zijn. 
Dat was ook de plaats dat ik mijn man leerde kennen. 
Hij accepteerde me zoals ik was, met al mijn fouten en gebreken. 

Door de tijd heen heb ik geleerd dat God mij ook volledig accepteert.
Ik ben goed zoals ik ben. Dat betekent niet dat ik zonder fouten ben en altijd even lief en aardig. En dat betekent ook niet dat ik dus niet hoef te werken aan mijn gebreken. Maar dat betekent wel dat ik mag zijn wie ik ben. Ik hoef me niet anders voor te doen om anderen te plezieren.

Ik mag mijn schouders rechten en blij zijn met wie ik ben. Als ik mij helemaal aan God overgeef, dan kan Hij in mij werken 
en mij vullen met kracht en waardigheid, 
zoals Hij het bedoeld heeft.

Ik hoef mij dan geen zorgen te maken over wat nog gaat komen, want Hij heeft alles in Zijn hand. Dus ik kan uitkijken naar de toekomst en die tegemoet lachen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten