woensdag 8 augustus 2012

Muffins zonder suiker

Iedere dag krijgt mijn man een muffin mee naar zijn werk.
Ik bakte de muffins altijd volgens dit recept
maar was er niet zo blij mee dat er suiker in zat.
Daarom ben ik wat gaan experimenteren met de ingrediënten
en voortaan bak ik de 'werk-muffins' op deze manier.

Je hebt nodig:
- 275 gr. bloem
- 1,5 tl. wijnsteenzuurbakpoeder
- 100 gr. honing
- 2 eieren
- 240 ml. melk
- snufje zout
- 100 gr. lijnzaadolie


Roer alle ingrediënten door elkaar in een kom.
Het is niet erg als er nog wat klontjes in blijven zitten.
(ik voeg meestal nog 175 gr. rozijnen toe)
Schep daarna het beslag in een muffinvorm.
Bak de muffins 20-25 minuten op 200 graden.










Ik laat de muffins vervolgens afkoelen onder een theedoek.

Dan verpak ik ze per stuk in aluminiumfolie en doe ze in de vriezer.
Iedere ochtend haal ik een muffin uit de vriezer, 
zo kan mijn man lekker genieten van een verse muffin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten