vrijdag 22 februari 2013

Lukas 6












Hoofdstuk 6 van Lukas is een boek waar veel uit te halen is. 
Zo lezen we over genezing, de Sabbat, zaligsprekingen, 
het liefhebben van je vijanden, anderen veroordelen, etc. 
(Echt de moeite waard om eens rustig te lezen!) 

Maar daar wil ik het vandaag niet over hebben. 
Vandaag wil ik het hebben over één vers 
dat ik deze week heb gelezen, namelijk:

"De goede mens brengt het goede voort 
uit den goeden schat zijns harten; 
en de kwade mens brengt het kwade voort 
uit den kwaden schat zijns harten; 
want uit den overvloed des harten spreekt zijn mond." 
~ Lukas 6 vers 45 ~

Bent u een goed mens? 
Ik vind mezelf best een goed mens, 
maar als ik er dieper over na ga denken, 
doe ik toch best veel dingen 'verkeerd'. 
Kortom, ik ben verre van perfect. 

Waar komen deze 'verkeerde' dingen vandaan? 
De Bijbel zegt dat ze uit mijn hart komen. 
Maar hoe komen die dingen daar? 
Door de dingen die ik er zelf in heb gestopt. 

Stop ik goede dingen in mijn hart, 
dan komen die er (gelukkig) ook uit. 
Maar stop ik er verkeerde dingen in, 
dan komen die er (helaas) ook uit. 

Om dit te voorkomen, kan ik er dus beter 
alleen maar goede dingen instoppen. 
Ik moet me dus bezighouden met goede dingen, 
zodat die er ook uit zullen komen. 

Hier ligt nog best een uitdaging voor mij, 
daarom wil ik er de komende tijd extra op letten
wat ik allemaal in mijn hart stop.
Ik wil meer bezig zijn met Gods Woord
en me erop toeleggen om goede dingen te doen.
Dat betekent dat ik om me heen moet kijken
zodat ik mogelijkheden zie om anderen te helpen.

En als we dat allemaal doen, (dus ook jij)
dan wordt het hier op aarde een leukere plaats
en kunnen we anderen Gods liefde laten zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten