vrijdag 31 mei 2013

Speculaas-amandelkoekjes

Eens in de twee weken, kom ik samen met nog een paar dames 
bij elkaar voor een gezellig avondje handwerken. 
De ene keer is het bij de een, de andere keer bij de ander. 
Afgelopen keer was ik aan de beurt om voor gastvrouw te spelen. 
Het was dus tijd om wat lekkers te bakken, 
want dat hoort er wel een beetje bij, vind ik. 

Aangezien het amandelmeel in mijn voorraadkast 
langzaam richting houdbaarheidsdatum liep, 
dacht ik dat maar eens op te gaan maken 
en na even surfen had ik het perfecte recept gevonden. 


Deze speculaas-amandelkoekjes smaken echt naar meer, 
dus ik moet maar gauw nieuw amandelmeel in huis halen.

Ik ben alleen niet zo'n geduldige bakker,
en heb het deeg niet laten opstijven in de koelkast.
In plaats daarvan heb ik een koekvorm gebruikt.
Deze gebruik ik vaker als ik koekjes bak
en als ik roomboter gebruik, dan vet ik hem niet in.
Met dit recept echter, had ik het beter wel kunnen doen,
want de koekjes zaten behoorlijk vast.
Maar goed, al doende leert men
en de koekjes smaakten er niet minder om.
En zoals je ziet, zijn er toch een paar mooi geworden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten