vrijdag 9 maart 2012

Smoothie met banaan, bosbes en aardbei


Een vriendin bracht me pas op het idee om weer eens smoothies te gaan maken.

Eerder deed ik dat nogal regelmatig, maar de laatste tijd kwam het er niet van.

Dus toen ik vanmorgen het fruit op de schalen zag liggen, kreeg ik zin om een heerlijke smoothie te maken.

Het is niet moeilijk om te doen en je kunt erin stoppen wat je op de fruitschaal hebt liggen.




Voor deze smoothie gebruikte ik:
- 1 banaan
- 100 gram blauwe bessen
- 4 grote aardbeien

Dit maakte ik fijn in de 
keukenmachine.

Daarna deed ik het sap in een kan.

Ik goot er een ongeveer gelijke hoeveelheid yoghurt bij.

Met de staafmixer mixte ik dit tot een mooi geheel.

Om het helemaal af te maken, sneed ik een inkeping in een aardbei, zodat ik hem op de rand van het glas kon steken.

Het resultaat was heerlijk!

En nog mooi om te zien ook,
al zeg ik het zelf.


Smoothies kun je maken met allerlei soorten fruit, maar ook met groente. 

Zo wordt een smoothie niet alleen lekker, maar ook voedzaam.

Binnenkort ga ik eens wat variaties proberen en zal hier dan schrijven over mijn bevindingen.

Voor meer inspiratie om lekkere smoothies te maken, kun je kijken op deze en deze website. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten