dinsdag 2 april 2013

Lukas 9











Vorige week ben ik weer begonnen met een nieuwe Bijbelstudie,
of eigenlijk is het meer het vervolg op de vorige Bijbelstudie,
want nadat ik eerst Lukas 1 t/m 8 had bestudeerd,
ga ik nu verder met Lukas 9 t/m 16.

Wederom is het een studie via GoodMorningGirls,
maar ditmaal is er een Nederlandse groep gestart.
Als je nog wilt aansluiten, ben je van harte welkom.
(Klik op de link en je komt op een website waar alles wordt uitgelegd.)

Deze studie werkt ietsje anders dan de vorige studies,
want nu maak je aan het eind van elke week een samenvatting.
Hier hoeft niet alles in te staan wat je hebt geleerd die week,
maar de hoofdpunten die er voor jou uitspringen.
Mijn samenvatting wil ik iedere week met jullie delen.
(normaal doe ik dit op vrijdag, maar ik was er afgelopen vrijdag niet aan toe gekomen)

--------------------------------------------------------------------------

Samenvatting Lukas 9:

- Jezus stuurt nooit iemand weg.
  Zelfs als Hij eigenlijk alleen wil zijn met de discipelen en Hij wordt gevolgd 

  door een menigte mensen, neemt Hij de tijd voor ze om ze te vertellen over 
  het Koninkrijk van God. Hij voedt hen en geneest en bevrijdt hen van de 
  dingen die hen dwars zitten.

- Jezus is God.
  Hij heeft alle macht in de hemel en op aarde. Hij kan zieken genezen en 
  duivelen uitwerpen. Hij kent onze gedachten. En in Lukas 9 lezen we dat 
  Hij vercheen in heerlijkheid op de berg (met Mozes en Elia).

- Wij mogen Jezus' discipelen zijn.
  Als wij Zijn discipelen willen zijn, moeten we onszelf verloochenen, 
  onszelf wegcijferen en Zijn belangen voorop stellen. We moeten dit uiten 
  naar de mensen om ons heen (Gods liefde uitdelen), omzien naar de mensen 
  die in onze ogen (of de ogen van de wereld) misschien minder belangrijk 
  zijn. We moeten onszelf minder belangrijk vinden dan Hem en anderen. 
  (de minste zijn)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten