woensdag 31 oktober 2012

Dekens naaien

Behalve dekens haken, kun je dekens natuurlijk ook naaien.

Een lieve mevrouw doneerde 3 tassen vol wol en stoffen voor de actie.
Dit werd verdeeld onder een aantal handwerkers, zodat we voor de 
eerstvolgende reis nog mooi een aantal dingen ervan konden maken.

Zo heb ik een deel van de stoffen gebruikt om 3 dekens in elkaar te naaien.
Ik had net een nieuwe naaimachine en vond dit een mooie gelegenheid om 
die eens uitgebreid uit te proberen. 


Tussen de stoffen zat een heel lief stofje met olifantjes erop. Het was niet zoveel, maar genoeg om er 4 stroken van te knippen. Eigenlijk dacht ik die te gebruiken om 1 deken te maken, maar bij nader inzien kon ik er zelfs 2 dekens van maken. In combinatie met wat zwarte stof werden het leuke dekentjes. De dekentjes lijken erg op elkaar, maar om toch onderscheid te maken, 
heb ik verschillende siersteken gebruikt om de deken door te stikken. 
(kon ik mooi verschillende steken van mijn naaimachine uitproberen)


Uit de tas met stoffen haalde ik ook een flinke lap met zebraprint erop. De stof was lekker zacht en warm en dus uitermate geschikt om een deken van te maken. Samen met wat roze en zwarte vlakken heb ik er een leuke deken van weten te maken. (hij werd leuker dan ik had bedacht van tevoren) 


Ik ben niet een heel ervaren naaister en had best veel moeite om de hoeken van de dekens netjes af te werken. Dus naaitips zijn van harte welkom. Ik hoop namelijk in de toekomst nog meer dekens en zo in elkaar te naaien. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten