dinsdag 30 oktober 2012

Granny strepen deken


Behalve de muts en sjaal waarover ik gisteren blogde, heb ik niet stilgezeten voor de actie. Zo is er bijvoorbeeld heel veel tijd gaan zitten in het maken van deze gestreepte deken. 

De Granny Squares kende ik al, maar de Granny strepen waren nieuw voor mij. Ik leerde hoe ik zo'n deken moest maken van dit filmpje:


In het filmpje wordt duidelijk uitgelegd hoe je de deken moet opzetten, 
welke steken je gebruikt, hoe je moet keren en van kleur wisselen.

Samen met het filmpje heb ik het begin gemaakt en na de eerste rij 
met stokjes kon ik de deken uit mijn hoofd afmaken.

Na het maken van de deken moest ik echt een haak-pauze nemen, want na anderhalve week bijna non-stop haken, deden mijn handen behoorlijk zeer.

Maar stilzitten... dat is er bij mij niet echt bij.
Morgen zal ik laten zien wat ik daarna met mijn tijd heb gedaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten