maandag 29 oktober 2012

Muts met sjaal haken

Mijn haren waren weer hard aan een knip-beurt toe (de gespleten punten waren niet meer te tellen), dus besloot ik daar maar eens tijd voor te nemen. Maar toen ik aankwam bij de kapper, hoorde ik dat er een kapster ziek was en dat de wachttijd kon oplopen tot meer dan een uur. 

Hmmm... wat zou ik doen? 

Heel toevallig kwam ik net bij een hobbywinkel vandaan en had daar 2 nieuwe haaknaalden op de kop getikt. De keus was dus snel gemaakt; ik liep even naar een winkel om de hoek om wat wol te kopen en teruggekomen bij de kapper begon ik aan een sjaal voor deze actie. Daar had ik geen patroon voor nodig en de rest van de materialen had ik nu bij de hand. De wachttijd was inderdaad ruim een uur, dus ik had een mooi beginnetje gemaakt tegen de tijd dat ik aan de beurt was. (de tijd vloog echt om) 

Thuisgekomen heb ik flink doorgehaakt en de sjaal was binnen een paar dagen af. Met een tweede bol wol haakte ik er een andere kleur rand aan. Diezelfde twee kleuren gebruikte ik vervolgens om deze muts van te maken. Samen is het een leuk setje geworden. Daar is vast een kindje heel blij mee!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten