woensdag 12 december 2012

Kipfilet uit de oven


Ziet er lekker uit, hè?
Het was ook nog eens heel lekker.

De buren waar ik het gisteren over had, kwamen afgelopen weekend bij ons eten. Dat betekende natuurlijk dat er iets extra lekkers op tafel moest komen. Omdat we onze vriezer hadden verkocht (in het nieuwe huis zit inbouw), moesten we onze vriezer leegeten. En zo had ik 6 kipfilets waar ik nog vanaf moest. Dus dat zouden we gaan eten. 

Maar vaak als ik kipfilet maak, wordt het vrij droog. Daarom wilde ik eens wat anders proberen. Na even gegoogled te hebben, kwam ik bij dit recept.

De ui was net opgegaan, dus die werd vervangen voor pijnboompitten die aan de datum waren. En als ik eerlijk ben, denk ik dat ik dit lekkerder vind dan met ui. De zoete puntpaprika's zaten per 2 verpakt, dus heb ik die allebei gebruikt. En zo paste ik het recept aan aan de ingrediënten die ik in huis had.

De kip zat iets te lang in de oven, omdat de groenten die we erbij serveerden nog niet gaar waren, maar dat was helemaal niet erg. Want door de olijfolie en het vocht van de paprika en sinaasappel bleef de kip lekker zacht.

Dit recept is zeker voor herhaling vatbaar. 
Een heerlijke manier om de vriezer leeg te eten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten