zaterdag 1 december 2012

Kolossenzen - Week 3

Pfff... wat een drukke week!

Daarom is mijn reflectie op de Bijbelstudie 
een dagje vertraagd. Maar beter laat dan 
nooit, zullen we maar zeggen.

De Bijbelstudie kwam af en toe in de verdrukking deze week, maar toch heb ik weer verschillende dingen eruit opgepikt.

In de afgelopen week zijn we tot en met Kolossenzen 2 vers 5 gekomen. 
Dit laatste vers spreekt over 'de standvastigheid van uw geloof in Christus'. Maar wat bedoelde Paulus daar nou mee? 

Door verschillende Bijbelvertalingen naast elkaar te houden, wordt dat iets inzichtelijker gemaakt. Vooral de Amplified Bible omschrijft dit vrij duidelijk:
'the leaning of the entire human personality on Him in absolute trust and confidence in His power, wisdom and goodness'

God vraagt van ons om volledig op Hem te leunen en Hem in alles te vertrouwen. Hij heeft zoveel kracht, wijsheid en goedheid in Zich, 
dat het een logische keus is dat wij ons vertrouwen in Hem stellen. 
Hij heeft ons gemaakt, kent ons door en door, heeft het beste 
met ons voor en wil dat wij bij Hem horen.

Toch vertrouwde ik vaak liever op mijn eigen kracht en inzicht.
Maar het dringt steeds meer tot mij door dat ik tekort schiet,
en dat het zoveel rust geeft als ik helemaal op God leun.
Ik schiet er niks mee op als ik dingen zelf vast wil houden,
ik kan ze beter aan God geven, zodat Hij kan werken in de situatie.

Zoals ik vorige al schreef, gaan wij binnenkort verhuizen. Voor het eerst kopen we een huis en aangezien wij niet een paar ton op de bank hebben staan, moeten we daarvoor een hypotheek afsluiten. Alle papieren voor de aanvraag waren bij de bank, maar toch moesten we verschillende keren om uitstel van de voorwaarden vragen aan de verkopende partij. Dit frustreerde mij behoorlijk, omdat ik het graag snel rond wilde hebben. Onze tussenpersoon zei telkens dat we ons niet druk moesten maken en dat het wel goed zou komen. Maar toch knaagde het aan mij. Elke keer als het me naar de strot vloog, ging ik bidden, zodat ik het los kon laten. En ja hoor, juist toen ik het gevoel kreeg dat ik het echt helemaal aan God had gegeven, kwam het bericht dat de hypotheek rond is. Prijs God, want Hij is groot! 

--------------------------------------------------------------------------

Mocht je het leuk vinden om met mij mee te lezen, dan kan dit natuurlijk.
Daarom voeg ik iedere week een leesschema toe voor de week erop.

Leesschema week 4:
Maandag: Kolossenzen 2 vers 6-7
Dinsdag: Kolossenzen 2 vers 8
Woensdag: Kolossenzen 2 vers 9-10
Donderdag: Kolossenzen 2 vers 11-12
Vrijdag: Kolossenzen 2 vers 13-15

Geen opmerkingen:

Een reactie posten