maandag 21 januari 2013

Stripes & Hearts sjaal

Soms kom ik ergens een patroon tegen 
en dan móet ik hem gewoon maken. 
Zo was het ook met dit patroon
Maar omdat ik zelf al een heerlijk warme sjaal heb (dankjewel schoonmama), 
wilde ik hem niet voor mezelf maken. 
Dus net zoals deze sjaal en muts
zal mijn nieuwe sjaal waarschijnlijk 
richting de Oekraïne vertrekken.

Het patroon heb ik alleen niet helemaal gevolgd. Ik ben namelijk begonnen met een ketting van 200 lossen, met 2 lossen als begin voor de 2de rij. Daarna ben ik met halve stokjes op en neer gegaan en heb na iedere rij gewisseld van kleur (iedere keer beginnend met 2 lossen). 
Na 13 rijen vond ik de sjaal breed genoeg en heb ik er een rand van vasten langs gemaakt, zodat beide buitenste randen ongeveer even breed zouden zijn. 
De harten heb ik wel gemaakt volgens het patroon, al was het wel even puzzelen, en ook de bevestiging van de pompons heb ik (denk ik) gedaan zoals het hoort, maar echt duidelijk vond ik dat stukje niet. In elk geval ziet het er leuk uit, al zeg ik het zelf.

Hoe ik de pompons heb gemaakt, zal ik jullie morgen laten zien.
Ik heb namelijk een hele makkelijke, snelle manier gevonden.
Dus tot morgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten