vrijdag 14 januari 2011

Schilderij Winnie the Pooh

Mijn zusje is al van jongs af aan helemaal fan van Winnie the Pooh.
Dus toen ik wat voor haar wilde gaan borduren, 
wist ik dat het iets van Winnie the Pooh moest zijn.


Op internet ben ik op zoek gegaan naar een leuke afbeelding.
Van deze afbeelding heb ik de resolutie aangepast.

Deze aangepaste afbeelding heb ik in OpenOffice.org Calc geplakt.
Dit programma is hier gratis te downloaden.

Met dit programma heb ik een patroon gemaakt.
Hiervoor moest ik eerst zorgen dat alle hokjes precies vierkant waren.
Daarna heb ik de grootte van het patroon bepaald.
Vervolgens ben ik de hokjes gaan inkleuren.
Vooraf had ik bepaald welke kleuren ik hiervoor wilde gebruiken.

De randen van de figuren heb ik eerst met zwart gemaakt.
De vakken die toen ontstonden heb ik ingekleurd met de gewenste kleuren.

Toen de figuren af waren, heb ik het ovaal gemaakt.
Eerst heb ik hem helemaal blauw gemaakt, maar dit vond ik vrij kaal, 
dus toen heb ik de gele rand toegevoegd.
De binnenkant van deze ovaal heb ik vervolgens geblokt ingekleurd.

De naam heb ik zelf ontworpen.
Eerst bestond de naam alleen uit het gele gedeelte,
maar het zag er zo dun uit, dat ik een oranje schaduw aanbracht.

Het zonnetje en de bijtjes heb ik als laatste toegevoegd,
om het geheel helemaal af te maken.


Toen ik tevreden was over het patroon, ben ik aan het borduren geslagen.
Dat was nog een flinke klus, want het was een groot patroon.

Natuurlijk was er geen passe-partout te vinden voor dit borduurwerk.
Daarom heb ik er zelf een gemaakt van dik zwart papier.

De lijst er omheen heb ik opgeschuurd en daarna oranje gespoten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten