dinsdag 25 september 2012

Avocadospread 2

Dit is zonder twijfel 
mijn favoriete spread 
voor op brood.

Ik kreeg het recept 
van een vriendin, 
die het op haar beurt 
ook weer van een 
vriendin had.

Je hebt nodig:
- avocado
- cherrytomaatjes
- olijfolie
- knoflook
- basilicum
- zout
- peper


De hoeveelheden staan er bewust niet bij, 
zodat je die kunt aanpassen naar je smaak.

Bereiding:
- Snijd de avocado door de helft. Verwijder de pit en doe het groene 
  vruchtvlees in een kom. Prak de avocado met een vork tot moes.
- Was de cherrytomaatjes en snijd ze fijn. Doe ze in de kom erbij.
- Voeg de olijfolie toe. Ik heb zelf ongeveer 1 eetlepel gebruikt.
- Meng de ingrediënten goed door elkaar.
- Breng het op smaak met knoflook, basilicum, peper en zout.

Deze avocadospread is wat smeuïger dan de avocadospread van gisteren.
Heerlijk om op brood te eten, vooral als het zelfgebakken brood is.

Deze avocadospread is ook een dag of 3 houdbaar in de koelkast.
Smeer het dus lekker dik, want je kunt het toch niet lang bewaren.

Ik vind het fijn om zelf mijn broodbeleg te maken,
want zo weet ik zeker dat er geen troep in verwerkt is.
Mocht je zelf nog lekkere recepten hebben voor op brood,
voel je dan vrij om ze hieronder te delen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten