vrijdag 28 september 2012

Jakobus - Week 7


Vandaag wil ik een tekst met jullie delen:


Waarom ik deze tekst wilde delen?

Soms twijfel ik of ik goed bezig ben, of de dingen die ik doe van God komen (wijsheid van boven) of dat ik doe waar ik zelf zin in heb (aardse wijsheid).
Toen ik deze tekst tegenkwam tijdens mijn Bijbelstudie, vond ik het een geruststelling. Met deze tekst kan ik namelijk toetsen of de dingen die ik doe in overeenstemming zijn met God's wil. 

Dus als je twijfelt of iets van God komt of vanuit jezelf, kun je kijken naar wat het voortbrengt. Brengt het onrust, afgunst of verdeeldheid, dan kun je ervan uit gaan dat het niet van God komt. Maar als het alle eigenschappen uit deze tekst heeft, dan is het wijsheid die van boven komt.

En God belooft ons, dat als we wijsheid tekort komen, dat Hij het ons gul zal schenken als wij Hem erom vragen in geloof zonder twijfel. (Jakobus 1 vers 5)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten