vrijdag 9 november 2012

Jakobus - Week 12


In de afgelopen week heb ik Jakobus nog een keer helemaal doorgelezen, als reflectie op wat ik de afgelopen 11 weken heb geleerd. Uit ieder hoofdstuk heb ik een paar verzen gehaald die er voor mij uitsprongen. Deze verzen wil ik vandaag met jullie delen. Oké, niet allemaal anders wordt het wel veel. Ik zal uit elk hoofdstuk 2 verzen delen. 

Jakobus 1 vers 5: En indien iemand van u wijsheid ontbreekt, dat hij ze van God begere, Die een iegelijk mildelijk geeft en niet verwijt; en zij zal hem gegeven worden.

Jakobus 1 vers 12: Zalig is de man, die verzoeking verdraagt; want als Hij beproefd zal geweest zijn, zal hij de kroon des levens ontvangen, welke de Heere beloofd heeft dengenen, die Hem liefhebben.

Jakobus 2 vers 5: Hoort, mijn geliefde broeders, heeft God niet uitverkoren de armen dezer wereld, om rijk te zijn in het geloof, en erfgenamen des Koninkrijks, hetwelk Hij belooft dengenen, die Hem liefhebben?

Jakobus 2 vers 17: Alzo ook het geloof, indien het de werken niet heeft, is bij zichzelven dood.

Jakobus 3 vers 10: Uit denzelfden mond komt voort zegening en vervloeking. Dit moet, mijn broeders, alzo niet geschieden.

Jakobus 3 vers 17: Maar de wijsheid, die van boven is, die is ten eerste zuiver, daarna vreedzaam, bescheiden, gezeggelijk, vol barmhartigheid en van goede vruchten, niet partijdig oordelende, en ongeveinsd.

Jakobus 4 vers 4: Overspelers en overspeleressen, weet gij niet, dat de vriendschap der wereld een vijandschap Gods is? Zo wie dan een vriend der wereld wil zijn, die wordt een vijand van God gesteld.

Jakobus 4 vers 17: Wie dan weet goed te doen, en niet doet, dien is het zonde.

Jakobus 5 vers 8: Weest gij ook lankmoedig, versterkt uw harten; want de toekomst des Heeren genaakt.

Jakobus 5 vers 9a: Zucht niet tegen elkander, broeders, opdat gij niet veroordeeld wordt.

Dit zijn de verzen die ik hoop dat mij het meeste bijblijven van de Bijbelstudie. Ik hoop dat ze ook tot jullie spreken.

--------------------------------------------------------------------------

Vanaf maandag start ik met een nieuwe Bijbelstudie (via GoodMorningGirls). Dit keer over het Bijbelboek Kolossenzen. De Bijbelstudie zal 8 weken duren 
en iedere vrijdag wil ik hier een berichtje over schrijven, zoals ik dit ook heb gedaan met Spreuken 31 en Jakobus.

Mocht je het leuk vinden om met mij mee te lezen, dan kan dit natuurlijk. Daarom zal ik iedere week een leesschema toevoegen voor de week erop.  

Leesschema week 1
Maandag: Kolossenzen 1 vers 1-4
Dinsdag: Kolossenzen 1 vers 5-8
Woensdag: Kolossenzen 1 vers 9-10
Donderdag: Kolossenzen 1 vers 11-12
Vrijdag: Kolossenzen 1 vers 13-14

Geen opmerkingen:

Een reactie posten