vrijdag 23 november 2012

Kolossenzen - Week 2

Ja, ik weet het. Het is hier de laatste tijd behoorlijk stil. Maar achter de schermen gaat het drukke leven gewoon door. 
Op dit moment werk ik bijna fulltime in een pittige groep 7 (ik ben invalleerkracht) en daar komen nogal wat niet-lesgebonden taken bij kijken. Zo moeten de rapporten bijna af zijn en staan volgende week de oudergesprekken op de planning. 

Behoorlijk druk dus, zeker als je bedenkt dat we binnen een paar weken ook nog hopen te verhuizen. Daarom is het hier dus aardig stil, maar hopelijk komt daar na komende week weer verandering in. Dus houd nog even vol.

De Bijbelstudie loopt ook gewoon door en dat vind ik zo belangrijk, dat ik probeer daar wel over te blijven schrijven op vrijdag, hoe druk het ook is.

--------------------------------------------------------------------------

Vorige week schreef ik over God's genade voor ons. Deze week hebben we de daaropvolgende verzen gelezen en die sloten daar mooi op aan. 

Tijdens de Bijbelstudie vind ik het fijn om verschillende vertalingen van de Bijbel naast elkaar te houden om zo nog beter te kunnen begrijpen wat er staat. Over het algemeen gebruik ik de Statenvertaling, de King James Bible, de NBG-vertaling en de Amplified Bible. 

Zo leerde ik deze week veel van Kolossenzen 1 vers 21-22. Het is moeilijk om in woorden te vangen wat ik in mijn hoofd ervan geleerd heb, maar ik ga het toch proberen. Hopelijk kunnen jullie mijn gedachtengang volgen.

Door onze zonden, worden wij gescheiden van God. Alle dingen die wij fout doen, bewust of onbewust, zorgen voor een kloof tussen ons en God.
Dit doet God verdriet, want Hij wil dat wij allemaal bij Hem horen. 
Jezus' offer maakt dat wij weer recht voor God kunnen staan. 
Hij heeft namelijk onze zonden gedragen. 

In deze verzen staat zelfs dat Jezus ons heilig, onberispelijk, onbeschuldig-lijk, onbewijselijk, onbesmet en foutloos aan Vader God zal presenteren. 
Laat ieder woord eens rustig op je inwerken.

Heilig... we zijn apart gezet voor God.
Onberispelijk... onbesproken, er kan geen slecht woord gezegd worden.
Onbeschuldiglijk... er is niets wat ons kan aanklagen.
Onbewijselijk... er is geen bewijs dat we iets misdaan hebben.
Onbesmet... vlekkeloos, zonder dingen die aan ons kleven.
Foutloos... alle dingen die we fout hebben gedaan, zijn van ons weggenomen.

Er kan dus niets op ons aangemerkt worden.
Niet omdat wij nou zo goed zijn, maar enkel en alleen door genade.
Al doen wij nog zo hard ons best, we zullen altijd tekort schieten.
Gelukkig houden God's liefde en genade nooit op.

Bij deze gedachten voel ik mij nederig en klein worden.
Ik heb God nodig, iedere dag opnieuw!

--------------------------------------------------------------------------

Mocht je het leuk vinden om met mij mee te lezen, dan kan dit natuurlijk.
Daarom voeg ik iedere week een leesschema toe voor de week erop.

Leesschema week 3:
Maandag: Kolossenzen 1 vers 24-25
Dinsdag: Kolossenzen 1 vers 26-27
Woensdag: Kolossenzen 1 vers 28-29
Donderdag: Kolossenzen 2 vers 1-3
Vrijdag: Kolossenzen 2 vers 4-5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten