vrijdag 16 november 2012

Kolossenzen - Week 1

Afgelopen maandag ging de nieuwe 
Bijbelstudie over Kolossenzen van start. 

Sommigen van jullie hebben misschien ijverig
meegelezen en ik hoop dat jullie net zoveel 
hebben geleerd als ik. 
Ik merkte echt dat ik erdoor werd opge- 
bouwd en heb meer geleerd dan ik hier 
zou kunnen uitleggen. 

Maar goed, ik ga toch een poging doen om een stukje te vertellen over één van de dingen die er deze week voor mij toch wel met kop en schouders bovenuit stak. En dat gaat over het stukje dat ik vandaag heb gelezen. (Kolossenzen 1 vers 13-14

In deze 2 verzen wordt in het kort het Evangelie uitgelegd. 
En opnieuw raakte het mij: God heeft Zijn Zoon gestuurd om mij 
van mijn zonden te bevrijden. Zoveel houdt Hij dus van mij. 
Maar dat niet alleen. Hij houdt ook zoveel van jou. Van jou!
Laat dat maar eens goed tot je doordringen.

Wat is het liefste wat je hebt op deze wereld? 
Je man? Je kind(eren)? Je ... (vul maar in) 
Kun je je voorstellen dat je hen op zou geven, wetende dat er nare dingen met hen zouden gebeuren, dat ze gemarteld zouden worden en uiteindelijk zelfs gedood? Ik niet, ik zou ze willen beschermen, bij me houden.

Maar zo is God niet. Hij wist dat Hij Jezus moest sturen naar deze aarde. 
Als Hij dat niet zou doen, zouden alle mensen verloren zijn, omdat we door onze zonden niet bij Hem konden horen. Door Jezus te sturen, werd er afgerekend met al onze zonden. Door Jezus' bloed zijn al onze zonden vergeven, als we Zijn offer van genade aanvaarden.

God moet wel héél véél van ons houden om dit voor ons over te hebben.
Mijn hart stroomt over van dankbaarheid als ik hierbij stilsta. 
Ik kan het amper bevatten. Ik ben het waard om van gehouden te worden.
Net als jij! Jij bent het waard om van gehouden te worden.
Sta daar maar eens bij stil.

--------------------------------------------------------------------------

Mocht je het leuk vinden om met mij mee te lezen, dan kan dit natuurlijk.
Daarom zal ik iedere week een leesschema toevoegen voor de week erop.

Leesschema week 2:
Maandag: Kolossenzen 1 vers 15-16
Dinsdag: Kolossenzen 1 vers 17-18
Woensdag: Kolossenzen 1 vers 19-20
Donderdag: Kolossenzen 1 vers 21-22
Vrijdag: Kolossenzen 1 vers 23

Geen opmerkingen:

Een reactie posten