vrijdag 28 december 2012

Kolossenzen - Week 6


We zijn over!

Ik zit nu in ons nieuwe huis, achter 
mijn eigen computer met om mij heen 
stapels verhuisdozen, sommigen vol, 
anderen al aardig leeg... en langzaam 
maar zeker begint het ergens op te lijken.


Tussen alle verhuischaos heb ik een weekje pauze genomen 
van de Bijbelstudie, maar afgelopen week ben ik weer ijverig 
in de weer geweest om Kolossenzen 3 vers 7 t/m 14 door te spitten.

Als je deze verzen zorgvuldig doorneemt, kom je erachter dat er een zekere tweedeling in te onderscheiden is. Aan de ene kant gaat het over wie wij zijn in Christus en aan de andere kant gaat het over gedrag dat van ons verwacht wordt als je tot geloof gekomen bent.

Om nu alles hier te gaan noemen, is een beetje veel, 
daarom wil ik het nu hebben over wie wij zijn in Christus.

~ Wij zijn geschapen naar God's evenbeeld ~ (vers 10)
God heeft ons geschapen naar zijn eigen beeld.
Wie zijn wij dan om onszelf naar beneden te (laten) halen?

~ Wij zijn een nieuw mens ~ (vers 10)
Al het oude, slechte uit ons is weggedaan.
We mogen opnieuw beginnen, met een schone lei.

~ Wij zijn uitverkorenen van God ~ (vers 12)
Misschien heb je het gevoel dat je een 'ongelukje' was,
maar dat ben je niet, God heeft je uitverkoren. 

~ Wij zijn heiligen ~ (vers 12)
Je hoeft niet dood te gaan om een heilige te zijn,
hier op aarde mogen wij al leven als God's heiligen.

~ Wij zijn bemind ~ (vers 12)
God houdt van jou! Zo ontzettend veel,
dat Hij zelfs Zijn Zoon liet sterven voor jou!

~ Wij zijn vergeven ~ (vers 13)
God vergeeft volledig. Hij gedenkt je misstappen niet meer,
maar heeft ze uitgewist, zodat ze je niet meer kunnen aanklagen.

Als we deze dingen goed tot ons door laten dringen,
beseffen we dat we onze rug mogen rechten
en trots mogen zijn op wie we zijn.

--------------------------------------------------------------------------

Mocht je het leuk vinden om met mij mee te lezen, dan kan dit natuurlijk.
Dus bij deze het leesschema voor volgende week.

Leesschema week 7:
Maandag: Kolossenzen 3 vers 15-16
Dinsdag: Kolossenzen 3 vers 17
Woensdag: Kolossenzen 3 vers 18-19
Donderdag: Kolossenzen 3 vers 20-22
Vrijdag: Kolossenzen 3 vers 23-25

Geen opmerkingen:

Een reactie posten