dinsdag 11 december 2012

Varkentjes haken


Zoals ik een tijdje terug al schreef, gaan wij binnenkort verhuizen.
Dat betekent dat we afscheid nemen van de plek waar we een aantal jaar heerlijk hebben kunnen wonen. Maar dat betekent ook dat we afscheid nemen van onze buren, waarmee we leuk contact hadden en die ons keer op keer hebben geholpen als dat nodig was. Omdat deze buren een varkenshouderij hebben, besloot ik varkentjes voor ze te gaan haken.

 
In het boek 'Gehaakte applicaties' staat een geweldig patroon 
van verliefde varkentjes. Maar in verband met de tijdsdruk 
besloot ik het patroon te versimpelen. En dit is het resultaat. 

De kop van het varkentje heb ik plat gemaakt in plaats van bol.
De rest van het patroon is gewoon gelijk gebleven.
Ook de badge waarop het varkentje vastgenaaid zit, 
heb ik hetzelfde gemaakt als in het patroon, alleen heb ik 
een kleinere haaknaald gebruikt dan bij het varkentje zelf. 
Anders waren de verhoudingen niet zo mooi.

Toen de varkentjes helemaal klaar waren, 
heb ik ze op een setje van een theedoek en handdoek genaaid, 
zodat ze behalve leuk ook nog nuttig zijn.
Hopelijk vallen ze goed in de smaak.

 












Want beter een goede boer buur, dan een verre vriend.

1 opmerking:

  1. Wouw, ze zijn nog leuker geworden dan ik had gedacht! Die gaan heus wel in de smaak vallen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen