vrijdag 8 februari 2013

Lukas 4

In hoofdstuk 4 van Lukas lezen we dat Jezus begint met Zijn bediening.
Hij trekt rond en vertelt de mensen over het Koninkrijk van God.
Maar daarnaast neemt Hij ook de tijd om mensen te genezen
van allerlei ziekten en om demonen uit te drijven.

En weet je hoe Hij dat doet?
Niet door voor ze te bidden, maar door ze de handen op te leggen
en de ziekte of demoon te bestraffen en weg te sturen.
(Lukas 4 vers 35, 39 en 40)

In veel kerken van tegenwoordig wordt er voor de zieken gebeden
en daar is ook niks mis mee, maar dan moet je niet direct verwachten
dat er ook daadwerkelijk iets zal gaan gebeuren.
(Hiermee sluit ik niet uit dat God kan werken door gebed.)

Ik denk dat het de bedoeling is dat we hierin Jezus' voorbeeld volgen,
want in Johannes 14 vers 12 zegt Hij:
"Voorwaar, voorwaar zeg Ik ulieden: Die in Mij gelooft, de werken,
die Ik doe, zal hij ook doen, en zal meerder doen, dan deze."

Wij moeten doen, wat we Jezus hebben 'zien' doen in de Bijbel.
Zijn voorbeeld volgen en ook geloven dat er iets zál gebeuren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten