zaterdag 12 november 2011

Variatie broccoli/spinazietaart

Met ingrediënten kun je eindeloos combineren.
Ik heb ontdekt dat ik bijna wekelijks dezelfde groenten koop.
Maar om nu elke week hetzelfde te eten ... daar heb ik geen trek in.
Daarom probeer ik steeds opnieuw te variëren met wat ik in huis heb.
Hieronder vindt je een variatie op mijn broccoli- en spinazietaart.

Voor 2 à 3 personen.

Je hebt nodig:

- 4 plakjes bladerdeeg
- 1 kleine broccoli
- 3 tomaten
- 200 ml. crème fraîche of ongeklopte slagroom
- 4 eieren
- brie
- kruiden
- roomboter

Stap 1:

Ontdooi de plakjes bladerdeeg.
Verwarm de oven voor op 200 graden.
Vet een ovenschaal in met roomboter.

Stap 2:

Snijd de broccoli in kleine roosjes en kook ze beetgaar. (± 2 à 3 minuten)
Laat het daarna goed uitlekken in een vergiet.
Was de tomaten en snijd ze in kleine stukjes. 
Doe de stukjes in het vergiet erbij, zodat het vocht kan uitlekken.

Stap 3:

Doe de crème fraîche of slagroom in een kom, samen met de eieren.
Voeg hieraan kruiden toe naar smaak.
Klop dit met een garde door elkaar.
Als de broccoli en tomaten goed zijn uitgelekt, 
voeg je ze ook en roer je het geheel door.

Stap 4:

Bekleed de ovenschaal met het bladerdeeg.
Giet hierin de inhoud van de kom.
Snijd de brie in plakjes en leg ze voorzichtig er bovenop.

Stap 5:

Zet de ovenschaal ongeveer 20-25 minuten in de oven.
Het is klaar als het bladerdeeg mooi bruin gekleurd is
en het mengsel goed gestold is.

Tip:

Kook de broccoli vast eerder op de dag, 
zodat het echt de tijd heeft om uit te lekken.
Bij mij is de taart vrij vochtig gebleven, 
omdat ik niet zoveel tijd had.
Evenwel smaakte de taart prima.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten