woensdag 1 mei 2013

Lukas 13











~ Lukas 13 vers 18-19 ~
"En Hij (Jezus) zeide: Wien is het Koninkrijk Gods gelijk, en waarbij zal Ik hetzelve vergelijken? Het is gelijk aan een mosterdzaad, hetwelk een mens genomen en in zijn hof geworpen heeft; en het wies op, en werd tot een groten boom, en de vogelen des hemels nestelden in zijn takken."

Een heel klein mosterdzaadje 
kan uitgroeien tot een enorme boom. 
Zo is het ook met het Koninkrijk van God. 
Vaak begint het klein, maar het neemt toe 
en groeit tot grote proporties. 

In elk geval... 
dat is de bedoeling. 

Ik heb daar eigenlijk nooit zo bij stilgestaan,
maar in mijn eigen leven ervaar ik dat 
de laatste tijd steeds meer en meer. 

Als kind ben ik christelijk opgevoed en ik heb altijd geloofd dat God er was. Door de jaren heen is mijn geloof een beetje op en neer gegaan. Als het goed ging, had ik God niet nodig en ging ik lekker mijn eigen gang. En als het niet zo goed ging, vroeg ik me af waar God was en bad ik tot Hem om hulp.
Pas later ben ik écht tot geloof gekomen, heb ik erkend dat ik een zondaar ben en dat ik Gods hulp en genade nodig heb. Vanaf dat moment was het mosterdzaadje in mij geplant en is het gaan groeien. Beetje bij beetje merkte ik dat ik mijn eigen 'ik' beter kon afleggen, mijn eigen wil en ideeën aan de kant kon zetten en leerde ik dat ik me volledig op Hem kon verlaten. Hij is te vertrouwen en zou me nooit in de steek laten, wat ik ook doe. En zonder dat ik het zelf doorhad, ben ik veranderd. Mijn ruwe kanten zijn bijgeschaafd en heb ik ontzettend veel geleerd uit de Bijbel en ben stukje bij beetje die dingen gaan toepassen in mijn leven. Dat betekent dat ik niet meer de persoon ben die ik een paar jaar geleden was. En het mooie is dat ik ook niet zo zal blijven zoals ik nu ben, maar dat ik nog verder mag groeien. Tot ik ben als een grote sterke boom, met mijn wortels diep in Hem geplant. Want dan kan ik anderen Gods Koninkrijk laten zien. Niet omdat ik nou zo goed ben, maar door het werk dat Hij in mij doet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten