zaterdag 21 januari 2012

Taartbodem voor hartige taart

Zoals ik eerder al schreef,
wilde ik graag de paprika-gehakttaart nogmaals maken.
Alleen wilde ik nu zelf een bodem maken
en niet een kant-en-klaar pakje gebruiken.

Daarom ben ik op internet gaan speuren op zoek naar een recept.

Op deze website vond ik een geschikt recept voor de bodem.

Je hebt nodig:
20 gr. verse gist, 125 ml water, 250 gr. bloem, 4 el olijfolie en  ½ tl zout

Roer in een kommetje de gist en het water door elkaar. Neem een kom en doe hierin de bloem, olijfolie en het zout. Voeg ook het gistmengsel hieraan toe. Kneed dit tot een mooi glad deeg. Laat het deeg 30 minuten rijzen. Daarna is het klaar voor gebruik.


Behalve de taartbodem, heb ik ook de kruiden van het recept aangepast.
Wanneer je de taartbodem uit een pakje gebruikt,
voeg je meestal ook de bijbehorende sausmix toe aan je gerecht.

Om deze te vervangen, heb ik de volgende kruiden toegevoegd:

- 1 tl sambal badjak
- 1 scheutje ketjap
- paprikapoeder
- knoflookpoeder
- zout en peper

De aanpassingen waren zeer geslaagd

en zeker voor herhaling vatbaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten