maandag 22 oktober 2012

Muizen haken

Na een weekje stilte hier op mijn blog ga ik probe-ren deze week weer elke (doordeweekse) dag wat te schrijven. Ik geloof dat ik nu al genoeg ideeën heb voor deze week, dus kom nog eens terug.

Om te beginnen kan ik nu eindelijk bloggen wat ik al weken wil, namelijk het kraamcadeautje wat ik voor een goede vriendin heb gehaakt.

Ik had het al eerder willen posten, maar omdat zij hier ook geregeld een kijkje neemt, durfde ik het risico niet te nemen dat ze het te vroeg zou zien.

Eerst had ik een heel ander kraamcadeautje in gedachten, maar dat pakte niet zo leuk uit als ik had verwacht. Dus die mag mee naar het baby-weeshuis in de Oekraïne
Maar dat betekende wel dat ik weer van voren af aan moest beginnen. Toen ik echter het boekje 'Gehaakte applicaties' in huis had gehaald, wist ik meteen wat het zou wor-den. Het muisje met die bloem zag er zo leuk uit!
Waarop ik de applicatie zou gaan maken, wist ik toen nog niet. Maar gaandeweg werd dat vanzelf ingevuld. Met een paar bloemetjes erbij werd het een hele leuke badcape.

Alleen toen ging ik rondneuzen op internet ... en kwam ik dit geweldige patroon van Pita de muis tegen bij Grietjekarwietje.  
Dat muisje pastte zo leuk bij het muisje dat ik al had, dat ik besloot Pita ook te gaan maken.

Het patroon was goed te volgen en al snel had ik allerlei lichaamsdeeltjes af. Alleen vergat ik om de oogjes erop te zetten voor ik het hoofd dichtmaakte... 
Omdat het ongeveer net zoveel werk zou zijn om mijn gehaakte hoofdje open te maken, heb ik toch maar een nieuw hoofdje gemaakt. Het eerste hoofdje had ik al afgewerkt en de draadjes afgeknipt, dus waar-schijnlijk zou het draad toch te kort zijn geweest.

Bij het nieuwe hoofd vergat ik niet de oogjes erop te maken en met de oren eraan werd het al een echte muis.

Toen het cadeautje hele-maal af was, heb ik nog een tijdje gewacht met inpakken. Zo kon ik er nog mooi naar kijken. 

Inmiddels is het dochtertje van mijn vriendin geboren en heb ik haar al mogen bewonderen. 

Ik geloof dat het cadeau-tje in goede aarde viel, dus het was alle moeite meer dan waard. Nou ja, moeite? Dat valt eigenlijk wel mee. Ik vond het juist leuk om eraan te werken. 
Oké, nog één foto dan...


De badcape heb ik gekocht (bij de Hema te verkrijgen). Eigenlijk staat er een andere applicatie op, maar die van mij heb ik er gewoon overheen genaaid. Daarvoor moest ik wel een extra bloemrandje aan de muis toevoegen, anders was hij niet groot genoeg. Maar de badcape had zo'n bijpassend randje, dat ik hem niet kon laten liggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten