vrijdag 21 september 2012

Jakobus - Week 6


Vandaag wil ik het hebben over tandpasta.
Nu vraag je je wellicht af wat dat met Jakobus te maken heeft.
(Of je bent misschien benieuwd of ik tegenwoordig ook zelf mijn 
tandpasta maak. Maar nee, dat is niet het geval.)

Deze week heb ik de 
eerste helft van 
hoofdstuk 3 gelezen 
uit Jakobus

Daarin gaat het over het 
gebruik van je woorden. 

En dat kun je vergelijken 
met tandpasta.

Fotocredit


Als je tandpasta uit de tube knijpt, kun je de tandpasta niet meer fatsoenlijk terugstoppen in de tube.

Zo is het ook met woorden. Als je iets hebt gezegd, dan kun je het niet meer terugnemen. De woorden zijn uitgesproken en hebben hun doel al getroffen.

Als het positieve woorden zijn, is dat niet zo erg. Maar helaas zijn de woorden die we gebruiken maar al te vaak nĂ­et positief, maar juist kwetsend en ver-nietigend. Daarom is het belangrijk om ons bewust te zijn van onze woorden en God te vragen of Hij een wacht voor onze lippen wil zetten.

"Heere, stel een wacht voor mijn mond, 
waak over de deuren van mijn lippen." 
Psalm 141 vers 3

Geen opmerkingen:

Een reactie posten