dinsdag 11 september 2012

Tofu met portobello-paddenstoelen

Vóór deze maaltijd had ik nog nooit tofu gegeten.
(ik ben culinair gezien opgegroeid onder een steen)


Met het voorbereiden van de maaltijd ben ik dan ook begonnen 
om precies het  recept te volgen. Dit recept komt oorspronkelijk 
uit het boek 'The Rosedale Diet' door Ron Rosedale. (blz 253)
Gaandeweg is het recept toch aardig veranderd 
en daarom wil ik hem jullie niet onthouden.

Je hebt nodig:
- 1 cake tofu
- 2 à 3 portobello-paddenstoelen
- 1 bakje cherrytomaatjes
- 15 gr. verse oregano
- 10 gr. verse peterselie
- 3 el. tamari sojasaus
- olijfolie

Bereiding:
- Verwarm de oven voor op 200 graden.
- Snijd de cake tofu in hapklare brokken. 
  Hoe kleiner je ze snijdt, hoe meer smaak ze in zich op kunnen nemen. 
- Snijd de portobello-paddenstoelen in stukken. 
  Ik geloof dat ik ze allebei in twaalf stukken heb gesneden.
- Snijd de cherrytomaatjes door de helft.
- Vet dan een glazen ovenschaal in met olijfolie.
- Doe dan alle ingrediënten bij elkaar in de ovenschaal.
  Het is natuurlijk wel handig als je de verse kruiden fijnhakt.
- Schep alles goed door elkaar.
  Zorg dat alles goed verspreid wordt over de schaal.
- Bedek de schaal met aluminiumfolie en zet het in de oven.
  Bak het eerst 30 minuten mét folie en daarna nog 10 minuten zonder.

Tip:
Houd je restjes over? Niet weggooien!
Morgen zal ik vertellen wat je daarmee kunt doen.
Dus kom dan weer terug voor een lekker ontbijt-idee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten