woensdag 12 september 2012

Scrambled Tofu

Gisteren schreef ik 
over een gerecht van 
tofu met portobello-
paddenstoelen.

Maar daarvan bleef 
zoveel over, dat we 
er nog een lekker 
ontbijtje van konden 
maken: scrambled tofu.
Het lijkt een beetje op 
scrambled eggs, alleen is 
het gemaakt met tofu.

Ron Rosedale heeft in zijn boek (op blz 235) ook een recept opgenomen voor scrambled tofu. Dat is dan ook waar ik mijn inspiratie vandaan heb gehaald.
Alleen had ik niet alle ingrediënten in huis, dus heb ik er mijn eigen draai aan gegeven. Hieronder beschrijf ik hoe ik het heb gemaakt.

Neem het restje van 
gisteren en snijd de 
ingrediënten fijn. 
De tofu kun je het beste
fijnmaken met een spatel.
Snijd er een uitje bij. 
Fruit dat uitje in 
2 eetlepels ghee 
(geklaarde boter). 
Schep daarna het 
fijngemaakte restje erbij. 

Doe ook het overgebleven vocht in de pan erbij.
Zelf heb ik hier nog wat peper aan toegevoegd 
en toen heb ik het even lekker gebakken.
Zo kon het vocht intrekken en verdampen,
waarna ik het op de borden heb geschept.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten