dinsdag 24 april 2012

Smoothie met munt, limoen en groene thee

Ik ben dol op fruitsmoothies,
maar er zijn natuurlijk nog veel meer soorten smoothies.

Denk maar eens aan groene smoothies en yoghurtsmoothies.

Vandaag heb ik een smoothie gemaakt als toetje.

Ik was op zoek naar iets nieuws en kwam hier een recept tegen dat me erg lekker leek en ik besloot een gokje te wagen.

Ik had nog wat Griekse yoghurt staan, dus dat heb ik in de blender gedaan.
Daarna heb ik een limoen geraspt en wat munt geknipt.
Ondertussen had ik vast water gekookt voor een kopje groene thee.
Dit heb ik laten afkoelen en daarna erbij in de blender gedaan en even gemixt.
Toen heb ik het in de koelkast gezet tot ik het ging opdienen.
Voor de garnering heb ik een schijfje limoen en wat blaadjes munt gebruikt.

De smaak was erg bijzonder. De eerste slok sprak me niet erg aan.
Maar daarna vond ik het al lekkerder. Het is in het begin echt even wennen.
Ik merkte dat het belangrijk is om de munt echt heel fijn te malen.
Anders krijg je stukjes in je mond, die de smaak niet ten goede komen.

Probeer het eens uit en laat me weten wat je vind.
En mocht je nog tips hebben voor verbetering, laat dan een berichtje achter.

Tip:
Kijk nog eens verder op bovengenoemde website,
want er staan nog veel meer ideeën voor lekkere smoothies op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten