vrijdag 25 mei 2012

Spreuken 31 - Week 2

Er is een week voorbij sinds mijn post over 
Spreuken 31 en dat betekent dat het tijd is 
voor een terugblik op de Bijbelstudie van 
afgelopen week.

Wie vorige week mijn eerste post heeft gemist, 

kan hem hier nog nalezen.

Deze week heb ik
spreuken 31 vers 10 en 11 
goed onder de loep genomen. 
Daarnaast zijn verschillende andere teksten uit Spreuken de revue gepas-seerd, omdat die goed aansloten bij de onderwerpen uit de Bijbelstudie.

In Spreuken 31 vers 10 lezen we dat het bijzonder is om een deugdelijke (in het Engels staat er nobele) vrouw te vinden. Maar wat houdt dat nou in? Hoe kan ik ernaar streven om een deugdelijke en nobele vrouw te zijn voor mijn man?

Allereerst lijkt het me belangrijk om eens in de spiegel te kijken. Niet letterlijk, maar figuurlijk. Kritisch kijken naar mijn goede en slechte eigenschappen. 

Welke eigenschappen passen bij iemand met een nobel karakter? 
Die eigenschappen mogen blijven. Maar de andere eigenschappen, daar moet ik aan werken, zodat ik ze ombuig naar positieve eigenschappen waarmee ik mijn man kan zegenen. Want dat is wat ik wil, voor mijn man meer waard zijn dan robijnen en hem tot zegen zijn.

Een belangrijk aspect in een huwelijk is vertrouwen. Spreuken 31 vers 11 spreekt over het vertrouwen wat een man in zijn vrouw heeft. Als mijn man mij volledig kan vertrouwen, dan zal het hem aan niets ontbreken. Dat is een belofte die God doet in Zijn Woord. 

God belooft ons ook dat als wij ons vertrouwen op Hem stellen dat we dan overvloedig verkwikt en gezegend worden. (Spreuken 28 vers 25)

Het is fijn om te weten dat we altijd bij Hem kunnen komen en gevuld zullen worden met nieuwe kracht. We hoeven dus niet perfect te zijn en aan alle 'eisen' te voldoen. Als wij op God vertrouwen, dan zal Hij ons de kracht geven om nog een stap extra te kunnen doen. We hoeven het niet alleen te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten