zaterdag 26 mei 2012

Vistaart

Vorig jaar ben ik een tijd op dieet geweest.
Ik wilde behoorlijk wat kilo's kwijt (ruim 30)
en ik had positieve verhalen gehoord over het Dr. Frank-dieet.
Dus ik besloot dat een kans te geven.

Het dieet beperkt de inname van koolhydraten

en vervangt dat voor een groot deel door eiwitten.
Dit is een dieet wat je niet te lang kunt volgen,
omdat je dan essentiële dingen mist in je voeding.
Maar effectief was het wel voor mij.

Eén van de recepten die ik erg lekker vond, was de vistaart.

Ik heb zelf wat aanpassingen gedaan, 
zodat het als complete maaltijd kon dienen.















Je hebt nodig:
- 350 gram witte vis (bv. tilapia, kabeljauw, koolvis, etc.)
- 1 stronk broccoli
- 1 kleine ui
- olijfolie
- 100 gram crème fraîche
3 eieren
- geraspte kaas
dille en/of peterselie
- zout en peper 

Bereiding:

Verwarm de oven voor op 200 graden.
Snijd de broccoli in kleine roosjes en kook/stoom hem beetgaar.
Snipper de ui en bak hem glazig in wat olijfolie.
Voeg dan de vis toe, bak deze mee en maak hem klein.
Klop de eieren los en meng hier de crème fraîche en kruiden door.
Roer hier ook de vis met ui doorheen.
Schep de broccoliroosjes er voorzichtig doorheen.
Giet het mengsel vervolgens in een ovenvaste schaal.
Dek het af met geraspte kaas.
Bak de vistaart in ongeveer 20 tot 25 minuten.

Tip:

Je kunt hier een lekkere rauwkostsalade bij eten.
Maar de taart is erg machtig, 
dus het is niet noodzakelijk om er wat naast te serveren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten