vrijdag 8 maart 2013

Lukas 8












Ik houd wel van een beetje (moes)tuinieren.
Ieder jaar begin ik ijverig met een moestuin,
waaruit de ene keer veel, de andere keer weinig groeit.
Ook dit jaar zal daarop geen uitzondering zijn,
alhoewel er bij ons nieuwe huis alleen een betegelde tuin is
en er dus wat extra moeite mee gepaard zal zijn.

Maar behalve zaaien in de tuin, 
wil ik ook zaaien in de levens van mensen.

Jezus vertelt in hoofdstuk 8 van Lukas de gelijkenis van de zaaier.
Een deel van het zaad valt op de weg en wordt door vogels opgegeten,
een ander deel valt op rotsgrond. Het schiet op, maar verdort al snel.
Weer een ander deel valt tussen het onkruid, wat het verstikt.
En tenslotte valt er een deel in goede aarde en brengt het vrucht voort.

Zoals het zaad dat in de goede aarde vrucht voortbrengt, zo wil ik ook zijn.
Het brengt namelijk honderdvoudig vrucht voort, staat er geschreven.
Het zaad is het evangelie / Gods Woord in mijn leven. 
Het heeft wortel geschoten en is nu bezig om te groeien. 
En terwijl ik groei in geloof, mag ik daarover delen met anderen,
zodat ook zij kennis mogen maken met Gods reddingsplan voor ons.

Voor een deel uit ik dat hier op mijn blog,
door iedere week een stukje te delen van wat ik heb geleerd.
Maar daar moet het natuurlijk niet bij blijven.
Ook in het 'echte' leven kan ik zaaien.

Voor mij is het vaak een drempel om met anderen over het geloof te praten.
Ik denk dat ik dan bang ben om afgewezen te worden.
Maar daar moet ik me eigenlijk niks van aantrekken.
Het gaat er namelijk om wat God van me denkt.

Enne... liever even ongemakkelijk voor mij en het wél geprobeerd hebben,
dan dat ik het niet heb geprobeerd en dat mensen verloren gaan,
omdat niemand hen heeft verteld van Gods liefde voor hen.

--------------------------------------------------------------------------

Vandaag ben ik aan het eind gekomen van deze Bijbelstudie.
Nu volgt er een pauze van 2 weken en dan ga ik door met de volgende.
Die zal gaan over hoofdstuk 9 t/m 16 van het Bijbelboek Lukas
en sluit dus perfect aan bij de afgelopen Bijbelstudie.

Mocht je ook deze Bijbelstudie willen gaan doen.
Kijk dan eens op de website van GoodMorningGirls.
De studie komt beschikbaar o.a. in het Nederlands.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten