maandag 11 maart 2013

Nog meer Granny Squares

Toen ik pas leerde haken, was het eerste dat ik maakte een Granny Square.
Sindsdien heb ik al heel wat Granny Squares gehaakt, bijvoorbeeld voor 
dit hoesje voor mijn zonnebril, voor deze tas en voor dit knuffeldoekje.

Granny Squares zijn ontzettend leuk om te maken, want je hebt snel resultaat. Daarbij komt ook nog dat je erg echt kei veel mee kunt maken.

Dus toen ik dit boek tegenkwam, wist ik dat ik daar veel plezier aan zou beleven. Je kunt je dus voorstellen dat ik blij verrast was, toen ik het van mijn schoonmoeder kreeg en mijn vingers jeukten om ermee aan de slag te gaan.

Inmiddels is mijn eerste project eruit klaar; namelijk de sloffen. 

Voor die sloffen had ik een leuk patroon uitgezocht voor op de neus. Het was een lastig patroon en uiteindelijk bleek het vierkantje te klein te zijn. Dus ik begon weer opnieuw (met een grotere haaknaald) en toen ze klaar waren, bleken ze dit keer te groot te zijn. Daarbij kwam ook nog eens dat de rest van de sloffen van andere vierkantjes gemaakt moesten worden en deze er dan niet mooi aan vastgemaakt konden worden. Dus besloot ik de sloffen over een andere boeg te gooien, maar dat zal ik jullie morgen laten zien.

Vandaag wilde ik jullie het vierkantje laten zien wat ik eigenlijk had uitgezocht voor de neus van de sloffen. Het patroon heet 'Sleutelbloem' en is te vinden in het boek 'Granny Squares haken'. De eerste is best moeilijk om te maken, maar hoe meer je er maakt, hoe makkelijker het wordt. In het boek staan nog veel meer patronen voor Granny Squares, samen met heel veel ideeën om er wat moois van te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten