donderdag 7 maart 2013

Schnitzels maken


Laatst heb ik op de Streekmarkt 2 schnitzels gekocht. 
Op de Streekmarkt verkopen ze producten uit de nabije omgeving. 

Meestal als ik schnitzels koop, zijn ze gepaneerd en wel 
en hoef ik ze alleen nog maar te bakken. 
Maar deze schnitzels moesten nog helemaal bewerkt worden.


Om te beginnen heb ik het vlees wat platter geslagen.
Daarvoor heb ik het vlees in een diepvrieszakje gedaan
en daarna heb ik er voorzichtig op geslagen met een deegroller.

Vervolgens heb ik 3 diepe borden klaargezet.
In het eerste bord heb ik speltbloem gedaan.
In het tweede bord klutste ik 2 eitjes los.
In het derde bord heb ik paneermeel gedaan samen met kruiden.
(ik gebruikte verse bieslook, peterselie, zout, peper en knoflookpoeder)

De schnitzels moeten in alledrie de borden gedompeld worden,
zodat er 3 laagjes op de schnitzels komen.

Verhit ondertussen wat olie én boter in een koekenpan.
Als de pan goed heet is, leg je de schnitzels in de pan.
Draai ze regelmatig om, zodat ze mooi krokant worden 
en goudkleurig aan beide kanten. 

Serveer er lekker verse groenten en een aardappelgerecht bij
en je hebt een heerlijke maaltijd waar iedereen van zal smullen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten