maandag 30 juli 2012

Bananenijs

Mmm... zelfgemaakt bananenijs 
met versgeplukte aardbeitjes uit eigen tuin.


Neem 2 bananen en snijd ze in stukjes.
Doe de stukjes banaan in een ruim bakje, 
zodat de stukjes niet al te veel aan elkaar plakken.
Zet het bakje minimaal twee uur in de vriezer.

Stop de bevroren stukjes banaan in de blender.
Doe er een klein scheutje melk bij.
(net genoeg om het aan het mixen te krijgen)
Mix het tot een lekker zacht mengsel.

Het lekkerst is het om het direct op te eten.
Je kunt het ook nog terug in de vriezer doen.
Het wordt dan wel vrij hard ijs.

Je kunt het ijs eten met aardbeien erop,
maar het is ook heerlijk met stukjes chocola.
En zo zijn er natuurlijke meer varianten te bedenken.


Ik kwam op het idee om zelf ijs 
te maken door het plaatje hier links 
wat ik op internet tegenkwam. 

Een tijdje terug heb ik geprobeerd 
om ijs te maken volgens die 
methode, maar mijn blender wil 
dat ik er vocht bij doe.

Door melk toe te voegen, 
krijg je heerlijk romig ijs.

Je kunt het ijs eten met aardbeien erop, maar het is ook ontzettend lekker met stukjes chocola erdoor.
En zo zijn er natuurlijk meer varianten te bedenken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten