vrijdag 27 juli 2012

Spreuken 31 - Week 11

"Haar kinderen staan op en roemen haar 
welgelukzalig, ook haar man, en hij prijst haar, 
zeggende: Vele dochters hebben deugdelijk 
gehandeld, maar gij gaat die allen te boven."
Spreuken 31 vers 28 en 29

Tot nu toe zagen we in Spreuken 31 

alle dingen die deze vrouw deed, die haar 
tot een deugdelijke vrouw maakten. 

Maar nu, lieve mensen, wordt de beloning genoemd:

haar man en kinderen die haar roemen en prijzen! 
Ze werd door hen gewaardeerd voor wat ze deed.

Haar kinderen
Meestal zijn kinderen niet erg complimen-
teus. Het valt ze niet op als de was is 
gedaan, of wanneer er is gestofzuigd, etc. 
Dit is vrij normaal bij kinderen. 
Toch geloof ik dat kinderen dankbaar 
zullen zijn voor een goede opvoeding 
en dat ze achteraf waardering zullen heb-
ben voor de dingen die je voor hen deed.
Wees je dus bewust wat voor voorbeeld je 
bent voor hen en welke principes je hen 
meegeeft. Ze dragen dit namelijk de rest van hun leven met zich mee.

Haar man
Misschien denk je dat jouw man je nooit zal prijzen. Hij ziet niet wat je allemaal voor hem doet en als hij het wel ziet, zegt hij er nooit wat van.
Geef de moed dan niet op. 
Vraag God of hij je de kracht wil geven om door te zetten. 
Zorg dat je man diep van binnen weet dat jij van hem houdt 
en dat jij er alles aan zult doen om goed voor hem te zijn. 

Ik zie het als uitdaging om 'allen te boven te gaan' voor mijn man,

voor hem ieder ander te overtreffen en heel speciaal voor hem te zijn.
Dat betekent dat ik gefocust moet zijn op zijn gevoelens en behoeften.
Als ik weet wat er in hem omgaat, kan ik daarop inspelen.
Zo kan ik hem laten weten dat ik van hem houd en 
dat het belangrijk is voor mij wat hij voelt, denkt en wil.
Daarmee geef ik hem de plaats die hem toekomt.
Dan leef ik zoals God het bedoeld heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten