woensdag 25 juli 2012

Oud-Hollands lakentje


Toen ik te weten kwam dat mijn zus een kindje verwachtte 
en de babykamer in oud-Hollandse stijl gemaakt werd,
wist ik dat ik een kraamcadeautje zou maken dat daarbij paste.


Lakentjes zijn altijd handig met zo'n kleine en een leuk borduurpatroon met oud-Hollandse figuurtjes was vast ook wel te vinden.

Op internet had ik wat patroontjes gevonden, maar niks waarmee ik een klik had. 
Dus toen ging ik op Marktplaats zoeken en welja, daar vond ik een patroon wat erg leuk op een lakentje zou staan.

Het patroon, band en borduurgaren werden besteld en ik kon al vlug aan de slag. 

Nadat ik het midden had uitgerekend, kon ik aan het eerste figuurtje beginnen.

Figuur na figuur werd het lakentje steeds voller. Het begon echt al ergens op te lijken.

  
 Maar toen de figuurtjes af waren, was het lakentje nog te kaal naar mijn zin, dus besloot ik er nog een randje bij te maken.

Toen was het klaar om op het lakentje genaaid te worden.
En het resultaat mag er wezen, 
al zeg ik het zelf!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten