donderdag 16 augustus 2012

Gehaakt brillenhoesje


Sinds ik kan haken, probeer ik dingen te bedenken die ik allemaal kan haken. Het liefst voorwerpen die ik kan gebruiken of weggeven als cadeautje.

Ik heb al iets kei gaafs gehaakt, wat behoorlijk veel tijd heeft gekost.
Maar dat kan ik pas over een kleine maand posten, 
want dan heb ik het cadeau gegeven.

Van de week heb ik dit brillenhoesje gemaakt.
Het is vrij weinig werk, met een leuk resultaat en nog nuttig ook.

Het enige wat je hoeft 
te doen is 6 squares te 
haken. Je kunt daarvoor 
de standaard granny
squares maken of op 
zoek gaan naar een 
speciaal patroon. 
(het patroon dat ik ge-
bruikt heb, vind je hier)
Haak de squares in een 
rechthoek aan elkaar.
(Daar omheen heb ik nog een rand gehaakt, zodat die er mooier uitziet.)


Vouw het vervolgens in 

drieën en haak aan beide
kanten 1 randje vast.
Nog 2 knoopjes erop 
en het hoesje is klaar.

Binnenkort wil ik een 
andere variant maken 
van een brillenhoesje.

Dat wordt een hoesje wat er wat mannelijker uitziet.
Ik ga dan ook een andere techniek gebruiken.
Maar dat laat ik jullie t.z.t. wel weten.

voorkant
achterkant

Geen opmerkingen:

Een reactie posten