maandag 13 augustus 2012

Krokante aardappeltjes

Een paar jaar geleden heb ik eens een recept gevonden van heerlijke krokante aardappeltjes uit de oven. Nu wilde ik ze weer maken, maar kon het recept helaas niet meer vinden. Daarom heb ik mijn eigen variant gemaakt.


Schil zoveel aardappels als je nodig denkt te hebben. 
Snijd ze in de lengte 
in kwarten. Kook ze ongeveer 4 minuutjes en giet het water eraf.

Rasp de schil van een citroen en doe dit in een pan erbij. Voeg ook wat citroensap en olijfolie toe. Kruid het geheel naar smaak. Ik heb zelf zout, peper, knoflookpoeder en rozemarijn toegevoegd. 


Rasp ook een stukje oude kaas. De hoeveelheid hangt af van de hoeveelheid aardappels, doe dit een beetje op het oog. Voeg de geraspte kaas ook toe aan de pan.


Doe dan het deksel weer op de pan en schud er flink mee. 
Als je de pan 
weer opendoet, is het een rommeltje, maar dat is juist de bedoeling.


Leg een bakpapiertje op een bakplaat en verdeel de aardappels erover. 

Bak het ongeveer 20-25 minuten op 200 graden. Als de aardappels een 
mooi krokant laagje hebben gekregen, zijn ze klaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten