vrijdag 17 augustus 2012

Jakobus - Week 1


Vorige week heb ik de Spreuken 31 Bijbelstudie afgerond 
en deze week ben ik begonnen met een nieuwe Bijbelstudie, 
namelijk over het Bijbelboek Jakobus (in het Engels James). 
Dit is wederom een studie via Good Morning Girls.

Ik heb een hoop geleerd uit de verzen die we deze week bestudeerd hebben. 
(Jakobus 1 vers 1-11) Eén van de dingen die me hiervan in het bijzonder 
is bijgebleven, is dat God het ons niet verwijt als wij tekort schieten.

Als kind had ik altijd het gevoel dat ik aan bepaalde verwachtingen moest 
voldoen om geaccepteerd te worden, alsof mijn ouders anders niet van me 
hielden. Ook toen ik ouder werd, had ik altijd het gevoel dat ik mijn best 
moest doen om erbij te horen. Hierdoor is mijn beeld van God een beetje 
scheef gegroeid. Ik zag Hem als strenge man die me zou straffen als ik iets 
verkeerd deed. Maar zo is God helemaal niet. Hij wil als een vader voor me 
zijn. Niet zoals mijn aardse vader, maar als mijn hemelse volmaakte Vader. 
Dus als ik de mist inga, dan komt Hij niet met het wijzende vingertje, maar 
met genade en liefde. 

Tegenwoordig weet ik dat ik niet de goedkeuring van mensen hoef te 
verdienen, maar me beter kan richten op dingen met eeuwigheidswaarde. 
Het is beter te luisteren naar God en te leven naar Zijn Woord. Hij heeft het 
beste met me voor en staat me bij als ik het moeilijk heb. Dat vind ik een 
geruststellend idee als ik weer eens lijnrecht sta tegenover anderen in mijn 
omgeving. Hij geeft me de kracht en de wijsheid die ik nodig heb. Het is niet 
altijd makkelijk om hier goed mee om te gaan, maar ik denk dat het beter is 
om bewust te leven en keuzes te maken, dan om te proberen erbij te horen. 
Ook al zijn anderen het hier soms niet mee eens, uiteindelijk ben ik degene 
die verantwoording moet afleggen voor mijn daden en niet die ander.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten