dinsdag 14 augustus 2012

Mijn eigen boontjes doppen

Dit jaar heb ik niet zoveel in de moestuin 
gedaan. De hele oogst bestond uit wat
aardbeien, wortels, tomaten en tuinbonen. 
En misschien kan ik later dit jaar ook nog 
een paar uien uitgraven. 

Vandaag wil ik een recept met jullie delen waarvoor ik mijn tuinbonen heb gebruikt: bonentaart.

Eigenlijk wilde ik paprika-gehakttaart maken, maar ik kwam erachter dat ik juist die dag de laatste paprika had gebruikt.
Ik had het gehakt al ontdooid, maar had verder niet zoveel groente meer liggen.

Het was dus de hoogste tijd om boodschappen te doen, maar die wilde ik liever uitstellen tot de volgende dag. 

Ik maakte de taartbodem uit dit recept 
en dook eens in de kasten op zoek naar taartvulling. Een blikje mais, een paar tomaten, een ui en wat champignons was wat ik vond. Samen met de pasgeoogste tuinbonen zou het vast wel wat worden. 

Dus ging ik aan de slag met het nodige wassen, kleinsnijden en voorkoken.

Samen met het gehakt, 3 eieren en een scheut melk deed ik alles in een kom. 
Met wat peper, sambal, tabasco, curry 
en knoflook bracht ik het op smaak.

Ik schepte het mengsel in de taartbodem, strooide er wat paneermeel overheen en zette het 45 minuten in een oven van 

200 graden. Zo kwam de taart eruit 
en hij smaakte prima.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten