vrijdag 10 augustus 2012

Spreuken 31 - Week 13

De oplettende lezers onder jullie hadden het 
misschien al door, maar deze week zijn we 
aanbeland bij het laatste vers van Spreuken 31.

Vers 31: "Geeft haar van de vrucht harer handen,
en laat haar werken haar prijzen in de poorten."

Weten jullie nog dat Spreuken 31 eigenlijk wijze 
raad is die een moeder geeft aan haar zoon, 
zodat hij weet wat hij moet zoeken in een vrouw?
Ze geeft hem hier de opdracht om haar te geven wat haar toekomt.
Hij moet op zijn beurt goed voor zijn vrouw zorgen, haar liefde beant-
woorden en haar geven van de vrucht harer handen.

Maar wat is dat... de vrucht van haar handen?
Ik denk dat hier alles onder valt wat ze doet of maakt.
Al die moeite en al dat harde werken is dus niet voor niets. 
Ze doet het voor anderen, maar mag er zelf ook van genieten. 

En zeg nou zelf, als het in huis soepeltjes loopt en in ieders behoeften 
is voorzien, dan kun je ook meer genieten van alles.

Misschien denk je nu dat je nog lang niet op dat punt bent aangekomen, 
maar dat is niet erg. Het gaat ook niet in één keer, het is een proces. 
Neem het besluit om je beste beentje voor te zetten en handel daarnaar. 
Doe je best om vers voor vers, stukje bij beetje te groeien hierin. 
Geef alles over aan God, leun op Hem en verwacht van Hem je kracht. 
Als je alles op eigen kracht wilt doen, raak je al gauw uitgeblust en 
geef je de moed gauw op. Maar met Zijn hulp kan het. Echt! 

En probeer dan niet de goedkeuring van mensen te verdienen 
en te zeggen: 'kijk mij eens', maar laat je werken voor zich spreken. 
In het begin valt het anderen misschien niet op dat je aan het veranderen bent, maar als je verandering écht is, als niet alleen je werken, maar ook 
je hart veranderd is, zal het mensen gaan opvallen en zul je een getuigenis 
zijn voor de mensen om je heen. 

2 opmerkingen:

  1. wat leuk!! via googlen van spreuken 31
    (daar wil ik komende maandagavond met een vrouwen groep over hebben)
    kwam ik op je mooie weblog ik ga je volgen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Momenteel schrijf ik hier niet zoveel. Ik heb het behoorlijk druk, maar ik ben wel van plan om het binnenkort weer op te pakken.

    De Spreuken 31 studie was echt een super goede studie (de beste die ik tot nu toe heb gevolgd). Ik weet dat 'ie momenteel in het vertaalproces zit. Dus als je nog even geduld hebt, kun je hem in het Nederlands doen.

    BeantwoordenVerwijderen