vrijdag 3 augustus 2012

Spreuken 31 - Week 12

Ken je die reclames op tv met van die superslanke modellen, de een nog mooier dan de ander? 
Nooit zie je eens iemand die wat dikker is 
of die een minder gave huid heeft of ... 
noem maar op.

De realiteit is dat we er niet allemaal zo uitzien 

en door die reclames het gevoel krijgen dat we 
daarom niet goed genoeg zijn zoals we zijn.

Het zijn leugens die we voorgeschoteld 
krijgen. We hoeven niet heel veel moeite 
te doen om er steeds maar weer mooi uit 
te zien aan de buitenkant. 

Uiterlijke schoonheid is namelijk van voorbijgaande aard. 
Daarom kunnen we beter investeren in schoonheid aan de binnenkant. (ons hart en karakter) 
Want als je schoonheid van binnen komt, dan is het blijvend en straalt het door 
naar de buitenkant.

In de voorgaande weken zagen we hoe de vrouw uit
Spreuken 31 ervoor zorgde dat ze gepast gekleed ging, simpel maar stijlvol. 
Maar aan de binnenkant is ze nog veel mooier, ze heeft een mooi en liefdevol karakter en een hart dat op God gericht is. En dat laatste is waar deze week mijn focus op ligt, haar relatie met God.

Haar leven was verweven met God. Alle dingen die ze deed, zou ze alleen niet hebben kunnen doen. Vroeg opstaan, zorgen voor eten, kleding, inkomsten, etc. Al die dingen deed ze en nog meer. Ik kan me niet voorstellen dat ik al die dingen zou moeten doen uit eigen kracht. Misschien zou ik het eventjes volhouden, maar de verandering is dan niet blijvend. Maar door een levende relatie te hebben met God, word ik elke dag van binnen vernieuwd. 


De
Amplified Bible verwoord dit heel mooi en als ik het vertaal staat er dit:
"Laten we niet ontmoedigd raken (uiterst futloos, uitgeput en verlamd door angst). Hoewel onze uitwendige mens vergaat en wegkwijnt, zo worden wij inwendig vernieuwd, dag na dag."

Dit las ik van de week en de tekst kwam precies op het juiste moment.

Van binnen voelde ik me verslagen, uitgeput, futloos en ontmoedigd.
Mijn man en ik hadden een behoorlijke tegenslag gekregen en alle plannen 
die we hadden gemaakt, moesten helemaal omgegooid worden. 
Ik voelde me teleurgesteld en had best wel veel zelfmedelijden.
Maar toen kwam deze tekst...

Het was alsof God tegen me zei: Laat Me je van binnen vernieuwen. Ik zal je nieuwe kracht geven. Ik zal je dragen in tijden dat het moeilijk is. Ik weet wat voor jou het beste is. Mijn plannen met jouw leven zijn goed. Leg je hand maar in Mijn hand en Ik zal je leiden.


Alles wat we hoeven te doen is ons leven in Zijn hand leggen en d
an kunnen we erop vertrouwen dat alles goed zal komen. 
Misschien gaat het niet allemaal zoals we graag zouden willen of zoals we vooraf hadden bedacht, maar Zijn plan voor ons leven is beter dan alles wat we zelf zouden kunnen plannen. Dat betekent niet dat ons leven alleen maar leuk zal zijn. Moeilijkheden zullen we ongetwijfeld tegenkomen. Maar door die moeilijkheden heen wil God ons vormen en laten groeien. En het mooie is dat we er niet alleen doorheen hoeven te gaan, want Hij heeft beloofd dat Hij met ons mee zal gaan, al de dagen van ons leven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten