dinsdag 12 juni 2012

Mario Party


Voor verjaardagen ga ik graag creatief aan de slag.

Meestal bedenk ik een thema en knutsel van alles daar omheen.

Vandaag wil ik het hebben over de keer dat ik mijn tanden zette in het thema Mario. Het pakte wat groter uit dan ik vooraf bedacht had, maar ik heb een hoop schik gehad met het maken ervan en ook de ontvanger was blij verrast.


In de schuur hadden we wat resthout liggen en daarmee heb ik een kast in elkaar getimmerd. 
Deze heb ik beschilderd en beplakt, zodat het net achtergronden zijn uit de echte Mario-spellen. 

Daarna heb ik wat bouwplaten op internet opgesnord en daarmee de Goomba, de Mario Kart, het Paper Mario Block, de stenen blokken en het vraagtekenblok gemaakt. 

Tip:

Op deze website zijn nog veel meer Mario-bouwplaten te vinden.

Met strijkkralen heb ik figuurtjes gemaakt die ik aan de zijkanten heb opgeplakt. Deze strijkkralen heb ik aan de achterkant voorzien van magneten, zodat ze dienst konden doen als koelkastmagneten. Het patroon voor
Mario en de rest van de figuurtjes heb ik op internet opgezocht.

Ook met glasverf kun je leuke dingen doen. Plak een leuke afbeelding aan de achterkant van het glas. 
Trek met zwarte glasverf de lijnen over. Als de zwarte glasverf droog is, kun je de afbeel-ding inkleuren. 

En bij een feestje hoort natuurlijk ook een taart. Maar daarover wil ik het morgen hebben. Dan leg ik uit hoe ik de taart heb gebakken en versierd.

1 opmerking: