zondag 17 juni 2012

Taart met marsepein

Na mijn 'geweldige' pogingen om een taart met fondant bekleden, besloot ik de volgende taart toch maar weer met marsepein te bekleden.

Via internet kocht ik goedkoop 4 pakjes marsepein en ging ik enthousiast aan de slag én met goed resultaat. 

(al zeg ik het zelf)

Ik bestoof het aanrecht met poedersuiker en kon de marsepein mooi uitrollen tot een plak die de taart ruim kon bekleden. Nadat ik het over de taart had gedrapeerd, heb ik het onderaan de taart afgesneden. 

Maar omdat ik het randje toen niet zo mooi vond, heb ik 2 kleuren marsepein in elkaar gedraaid en als rand gebruikt. 
Het resultaat zag er zo leuk uit, dat ik besloot bovenaan ook zo'n rand te maken, maar dan met een andere kleur. 
De bloemetjes die ik bovenop de taart heb gemaakt, zijn eigenlijk geen bloemetjes, maar uitgestoken rondjes. Die heb ik zo tegen en op elkaar gelegd, dat ze samen bloemetjes vormen in 2 verschillende kleuren.
Tot slot heb ik de zijkant beplakt met kant-en-klare hartjes en bovenop de taart zilveren bolletjes in de marsepein gedrukt. 

Stap voor stap heb ik dus de taart samengesteld. Voor ik begon, wist ik niet hoe het eindresultaat eruit zou komen te zien. Maar ik ben erg tevreden.

Dus voortaan gebruik ik marsepein als ik een taart wil versieren.
Behalve dat ik marsepein fijner vind werken dan fondant, 
heeft marsepein ook qua smaak mijn voorkeur. 

Tip:

Marsepein kun je ook zelf maken.
Hier kun je het recept vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten